به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ ۲۷۲ هزار دلار محصولات کشاورزی خراسان رضوی به کشور‌های دیگر صادر شد طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) کاهش قیمت در بازار خودرو‌های خارجی (۱۴ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۴ مهر ۱۴۰۳) | ریزش ۱۲ میلیونی قیمت کوییک اتوماتیک حضور پرشمار اتباع غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۴ مهر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۲ هزار تومان
سرخط خبرها

خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

  • کد خبر: ۲۹۲۵۳۵
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۳ برای خریداران خودرو خوش‌یمن نبود. در این مدت، بازدهی قابل‌توجهی نصیب خریداران سکه شد و سهام‌داران صنعت خودرو و ساخت قطعات در کفه دیگر ترازو قرار گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، افراد معمولا به منظور حفظ سرمایه‌های خود و یا افزایش ارزش آنها اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار‌ها می‌کنند تا بدین وسیله از کاهش ارزش پول خود در مقابل تورم جلوگیری نمایند و حتی انتظار دارند تا با توجه به ریسک سرمایه‌گذاری خود بازدهی متناسبی نیز به دست آورند. در ایران، سرمایه‌گذاری در برخی از بازار‌ها بر اساس شرایط اقتصادی، سوددهی بهتری دارند، اما به طور کلی سرمایه‌گذاری در بازار‌های مختلف به عواملی همچون میزان ریسک‌پذیری، هدف سرمایه‌گذاری و شرایط اقتصادی بستگی دارد.

در بازه زمانی اسفند ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳، بررسی چندین بازار سرمایه‌گذاری در ایران نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد. افرادی که در این دوره در بازار‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با توجه به نوع بازار و شرایط اقتصادی کشور، بازدهی متفاوتی را تجربه کردند.

خرید خودرو برای حفظ ارزش پول بازار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

رالی خودرو و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در نیمه اول سال

بازدهی بازار‌ها در بازه زمانی اسفند ۱۴۰۲ تا انتهای شهریور با چند نکته تهیه شده است. انتخاب دو خودروی پژو ۲۰۷ و شاهین برای سنجش قیمت خودرو در این مدت به دلیل تیراژ بالای این دو محصول و بازدهی متعادل آنها نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو و سایپا انجام شده. برای سنجش قیمت مسکن نیز از متوسط قیمت مسکن در تهران که توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود استفاده شده؛ البته میزان بازدهی شهریورماه بازار مسکن بر اساس متوسط ۵ ماهه ابتدایی امسال محاسبه شده است.

خروجی آماری اکوایران از بازار‌های مسکن، خودرو، سهام و طلا و ارز نشان می‌دهد که در این شش ماهه بیشترین بازدهی نصیب خریداران سکه شده است.

سرمایه‌گذارانی که در این بازه سهام شرکت‌های خودروسازی کشور را خریداری کرده‌اند، به‌طور میانگین ۱۹ درصد ضرر کرده‌اند. این ضرر ناشی از نوسانات بازار و مشکلاتی بوده که خودروسازان با آن مواجه بوده‌اند.

خودرو دیگر صرفاً یک کالای مصرفی محسوب نمی‌شود و به دلیل نبود جذابیت در بازار‌های دیگر، بسیاری از مردم برای حفظ سرمایه کوچک خود خودرو خریداری می‌کنند. کسانی که پژو ۲۰۷ دستی خریداری کرده‌اند، ۹ درصد و کسانی که شاهین دستی خریداری کرده‌اند، ۷ درصد ضرر کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری در دلار در این دوره تقریباً به‌طور میانگین ۲ درصد کاهش ارزش داشته است، اما ضرر آن نسبت به بازار‌های دیگر کمتر بوده است.

سرمایه‌گذارانی که در بازار مسکن فعالیت کرده‌اند، حدود ۱۰ درصد سود کرده‌اند. به دلیل محدودیت عرضه و تقاضای بالا در مسکن، این بازار همچنان یکی از امن‌ترین روش‌ها برای حفظ سرمایه در ایران به‌شمار می‌رود.

طلا در این بازه زمانی پربازده‌ترین بازار بوده و سرمایه افراد در آن حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است. به دلیل ماهیت جهانی و ذخیره ارزش طلا، این بازار در شرایط تورمی و ناپایداری اقتصادی همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->